Vuxenpoäng på banken

Idag lekte jag vuxen. Eller åtminstone skaffade mig lite vuxenpoäng. Jag var på banken - själv för första gången i mitt liv. Lite vuxenpoäng tycker jag.
Innan jag blev arton så var det ju mamma som fick mitt studiebidrag, och sedan gick pengarna till mitt konto från mammas konto. Men nu är det ju jag som ska få dem på direkten utan mamma som mellanhandel. Så då fick jag hem en check som jag var tvungen att lösa in på banken.
Fixade även en kod till mitt telefonkonto plus ordnade ett internetkonto. Kände mig lite halvnöjd med mig själv faktiskt!


Swedbank
Så här ser Swedbank i Säffle ut. Tjusigt va? (okej, det mesta ni ser är spegelbilden som dörrarna avger, men skitsam)

Sen när jag väl varit på banken och fixat pengar så knatade jag iväg till Lindex för att köpa en ny vit kajal. Min var nämligen i princip slut. Jag blev förvånad över hur otroligt lång den faktiskt var när den var hel och ny.
Nu sitter jag och mumsar på en chokladgrejs. Känner hur jag vräker i mig tomma kalorierer och väntar på att Johannapanna ska sluta.

Tjockis
I min hjärna:
"Det är väl ingen som ser mig när jag svullar? Jag försöker se lite oskyldig ut..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--