Berusad av livet

Nu har jag skrivit halva mitt författarporträtt o läst lite religion. Det borde väl tamejtusan räcka, en lördag?

Varje vecka, varje onsdag så säger jag "till helgen ska jag inte festa. detta ska bli min första vita helg på länge!". Jag håller fast vid min mening i några dagar. Men när lördag eftermiddag kommer så känner jag hur det spinner i benen och längtan efter att få sitta i en soffa med en cider i handen, skrattandes tillsammans med Line och Johanna och avsluta kvällen i något slags försök till dans på ett dansgolv är extremt stor.
Jag vill vara berusad av glädje, känna att jag är snyggast i världen och skratta åt att någon säger "Rosa plånbok".

Men nej. Jag ska inte.


Ett exempel på hur kul man kan ha när man partar loss. Tagen förra vintern när P & M hade inflyttningsfest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--