Knäckbaket

Jag och mamma skulle som sagt, koka till lite knäck förut. Och vilken tid det tog också! Men närmare halv sexsnåret så var vi färdiga och mina fingrar var brännheta av all 125 gradig knäck som kommit på mina fingrar.
Ingen lek det dära...


När vi gojjat ihop röran och ställt den på spisen ställde jag och systeryster ut formar. Det här var mina, relativt raka och fina!
Gillade dessutom hur otroligt fint det blev i bakgrunden när fönstret glittrade så!


Efter cirka en timme. De här formarna har jag hällt i, och det var inte det lättaste (som ni kanske kan se på allt det som ligger utanför formarna?) Men mumma så goda de blev! Det blev "vanlig" knäck med mandel i.


De här hällde mamma i! Vi hade inte så mycket mandel, så det fick bli kakao i de andra, så det blev chokladknäck! Minst lika goda de.


Och jag, kunde som vanligt, inte låta bli att mumsa i mig det som blev över!
Lägg märke till att jag under knäckbakandet även hann slå in lite julklappar. Jag är bra duktig jag!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Älskar den gröna färgen på blusen. :)

Var kommer den från?

2008-12-26 @ 18:41:39
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--