Berättelsen

Cecilia frågade hur jag och Johan träffades, och kom på att jag faktiskt aldrig har skrivit det. Han bara dök upp i livet och bloggen någon gång i december och så bara var det. Men här kommer den otroligt magiska berättelsen...

Jag börjar från noll.
Jag började hänga på fritidsgården Bylunda när jag gick i åttan. Mest för att min dåvarande kille - Robin var där. Sedan så lärde jag känna folket där och gillade stället.
Sedan när jag började ettan på gymnasiet så träffade jag en ny kille - Fredrik. Han fick mig att hänga med på ett möte där det var en massa äldre ungdomar på Bylunda som var intresserade av att volontära som extra ledare. Egentligen var jag aldrig överdrivet intresserad utan hängde mest på för att Fredrik ville det.

Johan var en lång kille med charm till hundra. Vi har alltid gått på samma skolor. Tingvalla i lågstadiet, Sundsborg i högstadiet och Herrgårn på gymnasiet. Ändå så hade jag aldrig lagt märke till honom förr.
Sommaren 2006 sökte han i alla fall sommarjobb inom Säffle kommun till att få vara kollo ledare vid Bylundas årliga kollo. Han fick jobbet. Lärde känna folket på Bylunda och var sedan fast.
Han var också med på det där mötet som jag var på. Inte för att jag tänkte vidare mycket på honom, men han var där.
Vi pratade väl lite, såsom alla pratar med alla på Bylunda. Han var rolig, söt och glad. Men inget mer.

Sen så tog det slut mellan mig och Fredrik. Jag var singel ett rätt bra tag men började tröttna och ville ha någon att krama om. Jag sa det till Johanna och vi satt och funderade på vilken lämplig kille jag skulle kunna utse till mitt offer.
Johan Halvardsson, rolig och söt. Dessutom asläcker efter det att han ryckt in i lumpen. Bästa kompis med Line. Perfekt.
Jag och Johanna berättade aldrig det för Line, men på något vänster så tyckte även hon att jag och Johan skulle vara skitbra för varandra. Så hon satte igång med det som Line Söderström är bäst på - att para ihop.

Helt plötsligt så var Johan överallt. I mina och Lines samtal, hemma hos Line när jag var där och i min mobiltelefon. Lite skygga sms.
Johan skulle plötsligt hänga på hela tiden, tack vare Line. Men jag klagade inte. En gratis chans att få lära känna honom bättre. Han var ju som sagt väldigt söt.

Efter några helger så bestämde Line och Mathias att de ville gå på bio. Med mig och Johan.
Kvällen innan vi skulle på bio så drog Mathias och Johan med Marcus, som precis hade fyllt år, ut på krogen. De blev dyngraka alla tre. Jag och Johan skrev sms med varandra och när han hade sett till att Mathias och Marcus kommit hem till toaletten så tog jag mod till mig och skrev att jag ville träffa honom. Det var första gången som vi sågs själva - och han var stupfull. Smidigt värre.
Han gick runt och öste komplimanger över mig. Jag var mest jättegenerad och supernykter. Vi gick runt i Säffles villakvarter och pratade. När vi var utanför honom ställde han sig stilla och tittade ner på mig. Mumlade någonting om att jag var skitsnygg och attackerade mig sedan med en massa pussar. Jag blev halvt om halvt livrädd och halkade på isen som jag stod på. Sedan forsatte natten med hans fyllesnack och han fick några pussar.

Dagen efter var både Mathias och Johan bakis så det var lite osäkert när vi skulle åka bil till Karlstad för att gå på  bio. Men Mathias körde så jag och Johan placerade oss i baksätet.
Jag blev skitsur för Line sa till Johan var han skulle göra, i smyg. Fast jag märkte det ändå. Så då var jag mest ganska off och tyckte att han ändå kunde ta egna initiativ om han nu tyckte om mig. Och vi var ju faktiskt inte tretton år.
Jag rörde honom knappt på hela vägen till Karlstad utan han hÄlskling&jagade bara sin hand försiktigt över min. Väl i Karlstad fick han några pussar. Jag kunde knappt koncentrera mig på filmen vi såg utan hade mest fokus på den där långa killen i sätet bredvid. När vi kom tillbaka till Säffle släpade jag med honom hem till mig och lade honom i min säng och sen får ni använda eran egen fantasi.
Till en början var han mest stor och läskig hela han, men nu är han bäst och jag är så lycklig för att han inte skrämde iväg mig på riktigt.

Förlåt för att det blev världens längsta inlägg! ;)

Kommentarer
Postat av: Line

MOHAHAHA :D

2008-02-29 @ 12:44:26
URL: http://linepiine.blogg.se
Postat av: the Nanny - au pair i Providence, USA

Haha, i borjan av inlagget skrattade ja - sen blev borjade ja sucka "aaaaahh" och tanka "vaaad gulliiiigt"!! Tack for den detaljerade historien. Jag ska nu ga runt och sprida mitt numera karleksfulla sinne pa providence's krogar. Vi hors ;)

2008-02-29 @ 23:50:27
URL: http://www.thenanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--