Födelsedagen

Igår var det min artonårsdag, wihia. Jag hade bestämt mig för att jag skulle memorera denna otroligt viktiga dag i mitt liv med en massa fotografier. Så det gjorde jag. Närmare bestämt med 83 stycken. Men jag orkade inte lägga upp alla 83 stycken på bloggen, så det blev bara 19.
Och jaa, jag vet att det är otroligt många bilder på mig. Men det var ju faktiskt min dag - och då är det helt okej att ha snuskigt många bilder på sig själv tycker jag!

Dagen började med att mamma och pappa väckte mig med "Ja må hon leva". Syrran stod mest och var zoombie. Detta minne förevigade jag dock aldrig med ett foto, eftersom jag knappt var vaken då det utspelade sig.


Födelsedag19
I skolan fick jag en jätte söt plast ros av Karin. Jag var jättenöjd.


Födelsedag18
Sen hade vi gympa. Men jag hade glömt deon och ville därmed inte vara med. Man kan ju inte lukta svett på sin artonårsdag! Här kramas jag och Ingman. Han tyckte att det var den bästa födelsedagspresenten man kunde få - en kram från honom.


Födelsedag17
Blomqvist var gravid.


Födelsedag16
Sen hade vi håltimme. Då spelade jag, Karin och Sandra Chicago. Jag vann jätte stort, men vi sa att dom lät mig att vinna bara för att det var min artonårsdag. Det var ju tvunget att vara rättvist!


Födelsedag15
Så här glad blev jag när jag vann!


Födelsedag14
Marielle, jag och Johanna står och posar snyggt i skolan. Jag ser jättelång ut. hihi!


Födelsedag13
Sen hade vi matte! Då kramades jag och Blomqvist.


Födelsedag12
Sen var skoldagen slut och jag knatade iväg för att träffa Line och Johanna. Line hade gjort två ursnygga teckningar till mig. Här poserar jag stolt med den första.


Födelsedag11
Vackert värre, va?


Födelsedag10
Okej, dom är lika normala som jag.

Sen gick vi och köpte cigg och cider, bara för att jag fick. Sen knatade jag hem och pluggade franska. Det tyckte inte jag var så där hyperintressant att ta kort på, så jag sket i det.

Födelsedag9
Sen gick jag hem till Line och Mathias. Men jag fick inte vara i köket så jag fick sitta och titta på Mathias när han pluggade. Mycket intressant.


Födelsedag8
Sen fick jag komma in i köket! Då stod de här små gullegrisarna och sjöng för mig!


Födelsedag7
Jag personligen tycker att det är ett mycket upphetsande fotografi.


Födelsedag6
Jag skär tårta!


Födelsedag5
Min bit blev jätte bra. Jag blev gift. Patricias, som är den som ni kan se här över, blev jätte ful så hon blir nog typ skild.


Födelsedag4
Och så drack vi ciderna som jag köpte innan!

Sen gick jag hem och skulle fira med min kära familj.

Födelsedag3
Dom sjöng för mig när vi åt middag. Det tyckte jag var mysigt. Mattias (=storebror) blev så ful på bilden jag tog på honom, så jag struntade i att lägga upp den. Charlotte (=lillasyster) var så elak och var på basket på sin systers födelsedag så hon var inte med och sjöng.


Födelsedag2
Sen blev det ännu mera tårta! Mammas hemma gjorda gräddtårta. Jag har alltid velat haft jordgubbstårta, men det är ju knappast säsong för det i februari så jag har nästan aldrig fått det. Utan jag har fått en jävla prinsesstårta som inte alls är lika god. Men i år fick jag en jordgubbstårta!


Födelsedag1
Mumsmums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--