Min syster och dinkelpastan

Jag tror att jag någon gång tidigare har skrivit om mig och min syster och att vi är olika på många vis i bloggen? Försökte hitta inlägget, men gav upp efter en längre tids sökande.

Jag är en sådan person som gärna vill vara lite nyttig. Jag vill hellre äta fräsch fisk istället för fläskkotlett. Jag vill hellre ta en banan istället för choklad. Jag vill hellre sticka ut o springa istället för att titta på tv.
Det är ganska många vill, och ibland är jag duktig och håller det. Det som jag är bäst på är att dricka vatten. Det är jag grym på. Kanske för att det inte krävs så mycket mer än att man måste springa och kissa en gång varannan timme.
Hur som helst så strävar jag efter ett liv där jag och min kropp tillsammans ska må så bra som möjligt. Även om jag kanske inte gör allt för mycket åt det - men det är ju tanken som räknas (säger vi).

Min syster däremot. Hon är rätt rolig. Jag vill gärna äta dinkel eller fullkornspasta, eller både ock. Bulgur istället för ris och alltid ett stort lass med sallad till maten. Jag dricker aldrig cola, förutom kanske ett eller två glas på lördagskvällen.
Min syster. Hon dricker säkert en cola per dag, vräker i sig allt godis hon ser, skriker "BLÄÄÄÄÄ!" åt fullkornspasta, även om det smakar precis likadant som vanlig pasta. Det ligger alltid en godispåse eller chipspåse inne på hennes rum. Hon är helt enkelt sådan att hon vill vara onyttig. (Jag måste erkänna att hon lyckas bättre med sin vilja än vad jag gör.)

I söndags fick vi nya nattduksbord till våra rum. Precis likadana. Men de utformade sig ganska olika.

Gissa vilket som är Charlottes och vilket som är mitt av nattduksborde på bilderna? Jag skrattade rätt rejält när jag såg hur hennes såg ut, så jag var tvungen att ta ett foto.

Kommentarer
Postat av: line

hah, din var ju klart finast vi är ju med xD

2008-02-13 @ 13:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--