Sommar

236176-413

Jag vill att det ska vara sista veckan i maj. Alla betyg är satta. Solen skiner och det är jätte varmt. Vi har nästan inga lektioner i skolan längre, utan man går ner och sätter sig vid älven och käkar glass istället.
Man vet att det snart är sommarlov och frihet. Johans muckning är vara nära, och kunskapen om att vi äntligen kommer få vara tillsammans sprider en evig glädje ända ut i fingertopparna.
På fredagskvällen sticker man ut till Duse. Allihopa. Vi grillar och Mathias är grillmaster - precis som förra året. Sen sitter vi där och tittar ut på vattnet, mätta och belåtna i magen och kör en repris från förra året på Skutberget. När det har blivit mörkt kommer någon av oss på idéen om naken badet, och alla drar av sig kläderna och hoppar i vattnet. Jag och Line skriker av förtjusning och sommarglädje.

Ge mig sommar. Nu.

Kommentarer
Postat av: line

jag vill ha sommar NUU, jag vill grilla, festa och ha så förbannat mysigt. vårat sommar skrik vill jag skrika NU ..

2008-02-14 @ 17:22:52
URL: http://linepiine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--