Teddybjörnen Fredriksson

Igår när jag och Johantoan skulle åka till Karlstad så brände jag en skiva som vi kunde lyssna på i bilen, eftersom det bara fanns en massa kass musik där.
Hur som helst så tog jag med Lasse Berghagen - Teddybjörnen Fredriksson och när den spelades blev Johan helt lyrisk och sa att det måste vara en av världens bästa låtar och att den var så vacker så att han nästan började gråta. Jag tyckte mest att han var fjantig, men nu sitter jag här och är lika lyrisk som honom och lyssnar på denna fantastiska låt. Tänk vad mycket bra musik det finns, som helt enkelt bara blir bortglömd.
Så här med vill jag hylla alla gamla, goa låtar som bara ligger samlade uppe på vinylskivorna i mormors vind och blir bortglömda.

(tydligen så finns det någon mer som blir lika lyrisk över denna låt som min pojkvän, eftersom personen i fråga har orkat gjort en musikvideo...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--