Vräka-i-sig-semlor-dagen

Jag antar att det inte har undgått någon att det idag är fettisdagen? Nästan årets underbaraste dag, näst efter julafton och midsommarafton. Vräka-i-sig-semlor-dagen kan man också känna igen denna dagen som.
Min mamma och pappa är sådana där hemska människor som inte lägger någon större vikt vid fettisdagen, och köper nästan aldrig semlor. Så idag tänkte jag ta saken i egna händer.
När jag kommit hem från skolan så tvingade jag med syrran ut för att gå till Holgers och köpa semlor!

Semla6
Min syster är inte riktigt som alla andra systrar...


Semla5
...hon är mycket sötare! En underbar bild, tycker jag. Fastän det att hon är likblek i ansiktet tack vare blixten.

Vi var på Holgers och införskaffade dessa ljuvliga semlor. Fem stycken, en var till varje familjemedlem.


Semla4
Så här såg påsarna ut.


Semla3
Och det här döljde sig inuti dem.

Men sedan kom min kära moder hem från jobbet för cirka en och en halv timme sedan. Givetvis hade även hon då köpt semlor. Så nu har vi massvis med semlor att vräka i oss!


Semla2
Så här såg mammas semlor ut. Det var ICA-semlor. Jag tycker att mina från Holgers ser mycket smaskigare ut...


Semla1
...jag tycker att de ser så smasksiga ut att jag står och dreglar över dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--