Johannas inflytande

Johannapanna är en sådan person som har ett väldigt stort inflytande på mig. Om jag står och väljer mellan två tröjor som jag tycker är lika fina och frågar efter Johannas åsikt och hon tycker den till vänster, så blir det oftast också den till vänster.
Samtidigt som Johanna har ett väldigt stort inflytande på mig så drar jag en gräns där jag tycker att det influerar i mitt riktiga jag. Jag skulle aldrig köpa en tröja bara för att Johanna tyckte att den var fin.
Samma sak var det med OC. Jag tänkte inte titta på OC bara för att Johanna tyckte att det var så dyngbra. Dessutom har jag heller aldrig haft femman, utan Anderssons är trogna Viasat - gluttare.

En dag precis när skolan hade börjat igen efter sommarlovet så gick jag hem till Johanna och hon satt och tittade på OC. Jag småsuckade och hon frågade om hon skulle stänga av, då sa jag till henne att sätta på första avsnittet istället.
Sen var jag fast. Jag lånade alla OC boxar av Elin och Johanna och sträcktittade på allihopa - ända tills det att den där surfarkillen som jag inte kommer ihåg vad han heter just nu kom in i bilden och skulle ta den älskade Marissa från Ryan! Jag vet inte riktigt hur det hela slutade, men det vet väl alla andra. Jag blev så sur så jag slutade titta. Från början visste jag ju också att Marissa skulle dö i slutet, men det kändes så långt borta så jag brydde mig inte. Det var kärlek.

Jag är lite smått efterbliven när det gäller musik också.
Jag lyssnar mest på gammal musik såsom Abba och härliga grejer. Jag visste att Johanna hade kört fast i någon musik som hette "Hide and seek" och när hon spelade den för mig så blev jag överlycklig, för jag kände igen den.
Hon berättade att den spelades när Marissa sköt Ryans bror.. (är det va?)
Hon skickade den till mig, och nu kan jag inte riktigt sluta lyssna på den..
Hon har gjort det igen - Johanna har gjort mig beroende!


Kommentarer
Postat av: Monika

grinade som fasen när den scenen kom upp när hon sköt honom ...
:(

2008-01-22 @ 14:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--