Körkorts förberedelser

Jag och Ingman var läskigt duktiga och gjorde hela tre pärmar. Så nu är fyra gjorda, och två kvar att göra! Har även rättat tre av dom och ska göra dom sista två imorgon plus rätta den fjärde.

Nu är det säkert en hel del som inte fattar någonting.
I-center = en körskola. När man går på Herrgårn (=min skola) så får man ett slags bidrag till körkortet om man väljer till kursen Trafikkunskap A som ligger på 50 poäng.
Då får man sex styckna lektioner som utspelar sig sex veckor i sträck varje fredag eftermiddag halvtre - fyra. Under denna tiden ska man även skriva sex styckna pärmar på I-center som handlar om körteori. Som en slags förberedelse för teoriprovet även om dessa pärmar är nittio gånger lättare än sjävla teoriprovet.
När man har skrivit alla dessa sex pärmarna och fått alla rätt på dem så ska man avlägga ett trafikkunskapsprov. Man får ett senast datum som man ska ha skrivit provet. Mitt är 18e januari, så givetvis är jag som alltid ute och halkar i sista sekund.
När man har fått godkänt på provet får man boka det riktiga teoriprovet om man fyller 18 inom två månader, vilket jag gör. Så det ska jag göra så fort som möjligt.
Blir man godkänd på trafikkunskapsprovet får man även sju styckna körlektioner gratis av i-center, och sedan får man även 5 st rabetterade.

Kalasgrymt!

Så nu ska jag lägga upp nyårsbilderna, sedan ska jag plugga ännu mera teori.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--