Orent blod

Det flyter orent blod i mina ådror!
Troligen.

Min farmors mormor finns inte! Och då menar jag inte att hon inte finns på det sättet att hon har dött, för det har hon ju gjort.
Men min farmors mormor och hennes förfäder existerar inte.
Vi håller på och släktforskar i skolan och jag har haft stora problem med att hitta min farmors mormor. Eller att hitta hennes födsel och familj rättare sagt.
Hon gifte sig med Gustav Olsson den 1e januari 1898, och fick sedan en jävla massa barn - däribland min farmors mor. Dessa två var hemmansägare och bodde ute på By där de uppfostrade sina barn. I alla papper, i vigselboken, i alla barnens födelseböcker och i husförhörsböckerna så står det att Anna Maria Jonasdotter (=min farmors mormor) är född den 9e juni 1876 i Bysocken Södra Nolby.
För att komma till nästa generation så har jag givetvis gått till By sockens födelsebok 1876 Södra Nolby. Det har inte fötts någon jäkla Anna Maria Jonasdotter där. Jag har kollat igenom alla husförhörsböckerna inom Södra Nolby 1870-1900.
Familjen existerar inte.
Jag har fått massvis med hjälp av både Kenneth och Patrik, och Patrik sa till slut till mig att ge upp. Hon föddes aldrig.
Denna fakta är väldigt, väldigt ruskig tycker jag.
Patrik sa att risken för att hon är ett utomäktenskapligt barn är relativt stor, men jag fastslog att hon helt enkelt bara måste ha pluppat upp 22 år gammal från tomma intet och gift sig med denna Gustav Olsson!

Så antingen rinner det "horblod" i mina ådror - eller spökblod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--