Plintarnas ondska

Idag på idrotten så hade vi redskap. Det betyder fara.
Jag har aldrig varit något vidare fan av idrottslektionerna i skolan, men redskap tar verkligen priset. Allting känns helt enkelt så jätte omöjligt när jag står där och ska försöka att frammana att gå på händerna. Människan är inte skapt för att gå på händerna tänker jag som en tröst till min kasshet.
Idag var det åtminstone okej, vi skulle hålla på med kullerbytta, stå på händer och sånt där. På onsdag blir det värre. Då kommer plintarna fram. De fasansfulla plintarna.
Jag förstår inte riktigt hur jag ska kunna komma över dem när jag står där tio meter bort och försöker få plinten att förminska sig genom min ögonkontakt. Hur jag ska kunna hoppa över plintjäveln och landa på andra sidan av den, helt oskadd.
Det är ett mysterium för mig.
Jag känner mig precis som den stackars pojken i Glocalnet reklamen som också ska ta över sig en plintjävel.

(och nu blir jag skitsur för jag får inte in en youtube ruta, utan ni får helt enkelt gå in och titta själva om ni inte fattar! :P http://youtube.com/watch?v=tni2JRrX244)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--