Så gick uppkörningen till


Bilden tog Ingman förut när vi körde runt, jag märkte inte ens att han tog den och den är tagen med mobil. Därav den sämre kvaliteten.


Ååh, vilken lycka. Vilken frihetskänsla.
Jag trodde verkligen inte att jag skulle klara av det.

Först så var jag och övningskörde med Göran en sista gång vid halvett idag. Jag var ett enormt nervvrak och det märkte han så vi började med att tala lugnt och stilla och han förklarade att jag faktiskt kunde köra bil. Det kommer att gå bra sa han.
Vi körde och gjorde fickparkering, backade på något knasigt vis på en parkering och körde runt. I slutet av lektionern så klargjorde han för mig att det skulle gå så bra så, bara jag gjorde som jag hade gjort på lektionen. Sedan sade vi adjöken och sa att vi skulle ses igen vid halv tre.

Jag åkte hem till min magsjuke far. Där stod jag mest och babblade, vevade med armarna och kunde inte sluta vara nervös.
Kvart över tre pyste jag iväg till Icenter igen. Där satt jag och försökte lugna mig själv, med stort resultat.
Göran kom vid tjugo i tre. Då knatade vi tillsammans bort till bilen som stod längre bort på en parkering. I den satte vi oss tillsammans och vid det här laget var jag hellugn. Göran gick en sista gång igenom vad jag borde tänka på.
Efter några minuter så sa han "Här kommer kontrollanten!".
Mitt hjärta började att pumpa ut fyrtio liter blod i sekunden och jag vände mig om för att titta på kontrollanten som hade min framtid liggandes i sina händer. Vid åsynen av att det var en kvinnlig kontrollant sjönk mitt hjärta ner till vanligt tempo igen. Jag är mycket lugnare i sällskap med tjejer helt enkelt.

Efter en säkerhetskontroll så körde vi iväg. Först så backade jag runt ett hörn ovanför Sundsborgsskolan. Sedan skulle jag köra framför skolan och till vänster i en korsning. Från höger kom det en stor skolbuss. Jag saktade in och skulle lämna företräde. Men bussjäveln kom inte förbi för jag hade ställt mig för nära.
HELVETES JÄVLA SKIT tänkte jag då och insåg att jag hade kuggat. Jag backade så att bussen skulle komma förbi vilket den gjorde och sedan körde vi vidare.
Jag var mest nedstämd under hela åkturen som utspelade sig ett varv runt stan samt på 45an där en vänstersväng i Vbro utfärdades.
Väl tillbaka på parkeringen som vi börjat på så sade kontrollanten "blablabla... körningen är godkänd.". Jag tappade kontrollen över hur jag skulle parkera bilen, och blev bara oerhört lycklig.
Så lycklig.

Så nu har jag cruisat runt i stan. Först med Ingman och sedan med Patricia o Johanna.
Imorgon ska vi till Karlstad och hämta upp Johan från tåget samt shoppa lite.
WIIIE!

(ursäkta för universums längsta inlägg)

Kommentarer
Postat av: monika

fyyfan vad roligt catrine!! :) så glad för din skull!

2008-06-04 @ 07:44:49
URL: http://monikacrnoja.blogspot.com
Postat av: Linn

Grattis igen! :D

2008-06-04 @ 17:25:36
Postat av: Linn

Grattis igen! :D

2008-06-04 @ 17:26:47
URL: http://neveryoumind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--