Ambulansgubben

Igår var det slapp till 100% hela dagen lång, sedan vid fem bytte jag ut hoodtröjan och de urtvättade jeansen mot en klänning och sminkade mig. Då kände jag mig någorlunda levande.
Kände mig flådigt och drack champagne till middagen.

Sedan sprang jag och Johanna bort till tuppen där jag skulle leta efter ett rimligt litet offer vars kläder jag kunde utnyttja. Efter många om och men hittade jag en käck tjej i fyrtio års åldern som var riktigt snyggt klädd.
Vi gick utanför tuppen och jag fick ta en bild och ställa lite frågor. Men när vi stod där och pratade så flög dörren upp och ut kom en gubbe i femtioårs åldern som ramlade pladask baklänges, slog i huvudet i asfalten och låg stilla med stirrande ögon mot himlen. Skitäckligt.
Kändes lite dumt att fortsätta ställa frågor när det blev ett jävla jehå och en tant skrek "MEN RING AMBULANSEN DÅ!". Frågade lite fort vad mitt kläd-offer jobbade med och sen fick det vara nog.
Johanna satt inne och väntade på mig och vi gick därifrån på en gång. Det var ju jätte läskigt med en stirrande gubbe som ville ha ambulans.

Så vi knatade till Tommy lite fort, sen till Johanna och till slut till Patricia. Där satt vi och drack en drink och var halvt om halvt utslagna i soffan framför "Hur man blir av med en kille på 10 dagar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--