Den lilla världen Säffle

Kommer ni ihåg mitt offer vars kläder jag utnyttjade i lördags på Tuppen? Om ni gör det, så kan jag förklara för er vilken liten värld Säffle är.

Idag i skolan så frågade Caroline mig och jag skriver ett reportage och var i Tuppen i lördags. Jag frågade hur hon visste att jag hade varit där.
Då var det så att Carolines mamma hade berättat om samma incident som även jag berättade i bloggen - om ambulansgubben. Och så hade Emma läst om min ambulansgubbe och till slut hade det visat sig att mitt offer vars kläder jag uttnyttjade var Carolines mamma.
När hon hade sagt det så gick det upp för mig att de faktiskt var ganska lika.

För att förstärka mina bevis om att Säffle är litet så frågade jag var Kajs-Marie (som var Carolines mamma och dessutom hade det mest fantastiska namnet jag någonsin hört) bodde, och då svarade hon "Annelund" som är typ en stadsdel i Säffle.
Då svarade jag: "Åh, jaha. Då var du inte den jag trodde du var!" Eftersom hon delade samma efternamn som en tjej i samma ålder som bor en gata över mig.
Åh.
Lilla, yttepytte Säffle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--