Lev i nuet, efterbliven

Idag är det fredag.
Den dagen som jag brukar hylla upp till himlen och vanligtvis brukar jag vilja brista ut i lite "Halleluja"-sång. Men inte idag. Idag är jag negativ.
Eftersom det är fredag så betyder det att det bara är en kort, kort helg kvar tills skolhelvetet börjar. (Jag har inte skrivit ett skit på min c-uppsats under hela lovet - den ska in nästa fredag och vara på åtta sidor. Gulp.)

Jag är en sådan person som har väldigt svårt för att leva i nuet. Johanna försöker frenetiskt lära mig, men jag är på något vis ganska efterbliven gällande den punkten.
Minnet av mitt och Johans jordnötskräms krig förra fredags morgonen har runnit igenom huvudet på mig allt för många gånger - och jag har önskat att jag var tillbaka till tiden då jag hade en fet klick med jordnötssmör på kinden och skrek av förtjusning för att till slut sluta fred och hoppa in i duschen tillsammans. Aah.

Idag då? Jaa. Ingen aning.
Ingen Johan i alla fall. Ingen Johanna. Ingen Patricia. Line är inte kapabel till att göra vidare mycket eftersom hon har fått ngn inflammation i foten nu också.
Jag får nog helt enkelt sitta här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--