Skrattkramper i sängen

Gådags kvällen blev riktigt mysig ändå.
Jag låg och halvsov och runt elva kom världens bästa Johan instaplande i rummet och såg allmänt snygg ut. Han kröp ner bredvid mig och han kom på en ny "lek" på något vänster. Det hela gick ut på att man skulle pussa den andres näsa - och den som först gjorde det vann. Jag kände mig som en liten femåring igen när jag låg där i sängen och tjöt av skratt klockan tolv på natten. (Jag undrar vad mamma och pappa trodde vi sysselsatte oss med.) Tyvärr så vann Johan i princip varenda gång eftersom han är cirkus tjugo gånger starkare än lilla mig.

Igår gick jag runt i en knalligt rosa klänning tillsammans med strumpbyxor och stövlar, idag blir det i princip samma sak fast i en knalligt turkos klänning istället. Känner att hela jag bara skriker efter sommar, sol och värme. Med grillfester på min altan där Mathias är grillmaster och alla sitter och mår allmänt gött i kvällsolen.

Ikväll blir det kanske utgång med Johanna. Om jag orkar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--