Teknik beroende

Det är konstig vad beroende man blir av att allting ska fungera jämt och ständigt. Jag är en av dem som känner mig totalhandikappad när jag inte har något batteri på mobilen eller internet är ur funktion. Detta trauma utspelade sig förut när jag kom hem från skolan.

Jag satte, som alltid, på datorn så fort jag kom hem från skolan och började bädda sängen (jag hinner aldrig det på morgonen). Plockade ihop gårdagens kläder och slängde in dem i garderoben och bar ut ett vattenglas till disken. Den proceduren har jag vanligtvis varenda dag när jag kommer hem från skolan.
Sedan brukar jag sätta mig vid datorn och kolla igenom mailen, skriva på msn och kolla igenom alla mina favorit bloggar. Men idag när jag skulle sätta mig vid datorn så såg jag en irriterande liten figur längst ner i det högra hörnet - bredvid klockan.
Ni vet den där bilden med två datorer på som visar om man har något internet eller inte. Det värsta av allt var att det var ett stort, fett rött kryss över de två datorerna. Betydande inget internet.
Jag fick panik och förstod inte varför. Jag hade ju inte gjort något konstigt med datorn, bara legat med den i sängen i går. Sprang till syrrans dator o kolla om den funkade. Jovisst gjorde den det.
Jag blev rosenrasande och nära till tårar. (Jag grinar jämt när jag är arg.)

Tänk vad äckligt beroende man egentligen är.. att det kan förstöra ens dag så mycket.

(sagan fick som tur är ett lyckligt slut med att jag svor i några minuter, provade diverse nätverkskablar och startade om datorn. sen fungerade det igen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--