Trotsade vintern

Idag var jag trotsig.
När jag skulle iväg till badet förut drog jag bara på mig mjukisbyxor och hood, sen när jag kom hem igen och skulle sätta på mig "ordentliga" kläder så ville jag ha någonting med färg. Något vårigt. Så jag plockade fram min gula 365 sunshine tröja, ett par jeans, en rosa väska samt min knallrosa sjal från H&M. Jag hittade inga direkta skor som fungerade till denna våriga outfit - men till slut  hittade jag mina små prinsessor i garderoben. De där gula, underbara skorna från Bianco som jag tvingade mamma att köpa till mig förra våren.
"Lite kallt kanske, men skitsam!" tänkte jag och drog på mig skorna.

Solen sken ut. Det var härligt. Jag satte mig på cykeln och skulle cykla till i-center. Efter femtio meter var fötterna typ bortdomnade. Askallt.
I bilen var de  helt okej att ha på sig, men sen skulle jag cykla till skolan också. Jag tror att fötterna på vägen förvandlades till isklumpar. Inne i skolan gick det också galant, men sen kom ju cykelturen hem också. Fyttifan vad kallt det var.
Okej - vårskor är ingenting för mig i början av mars, och jag ska sluta trotsa vintern i önskan att det är vår och inse att det faktiskt inte är det riktigt än.


Fossingar2
Visst är de söta? :) Men iskalla.


Fossingar1
Så ser mina fötter ut nu istället. Mkt mumsigare. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--