Lisebergs resan

Har varit totalsleten hela dagen tack vare två nätters usel sömn. Jag förstår inte hur Johanna står ut - hon kan vara vaken till halvfyra en vardag och sedan gå upp till skolan dagen därefter utan problem. Jag skulle kollapsa.

Gårdagen var i alla fall skitrolig. Dock en aning jobbigt att åka så mycket bil.


           


Vi började med att "kidnappa" Patricia strax efter nio på morgonen. Ögonbindel på för en stunds bilresa men Johanna försade sig så Patricia förstod var vi var, så då tog vi av den.
Bilresan var hektisk. Johan är egentligen en jäkla fartdåre men efter en rejäl utskällning av mig när han körde jävligt fort i början av vårat förhållande så har han lugnat sig, jätte mycket. Så han höll fartbegräsningarna hela tiden så det tog en smärre evighet att komma fram. Plus att vi åkte fel.
Till slut kom vi fram till Liseberg där vi åkte Balder och gottade oss. Kolorado blev den givna favoriten där Johan blev dyngblöt, men jag blev ännu blötare i Flumriden.
Jag och Johanna köpte en rosa cowboy hatt med ludd på till Patricia. Hon hatar rosa och blev givetvis överförtjust (märk ironin). Johan vann ett gosedjur till mig. Jag döpte honom till Frans-Pelle.

Bilvägen hem var händelsefull. Först åkte vi fel - igen. Sedan kom vi rätt och vi tre tjejer fall ut i körsång i ljuva stämmor i säkert en och en halvtimme. Vi sprang in på Shell och köpte 2.25ig cider och var jätte fjortisiga. Jag tror nästan att kassörskan trodde att mitt leg var förfalskat så barsnliga vi var. Plus att Johan var övertrött och klämde in sig i ngn skåp utanför macken för att "det var varmt".
Gudars, vad knäppa vi var.

(förlåt om förklaringen är konstig och osammanhängande - försökte skriva efter bilderna men det var ganska svårt.. :S)

Kommentarer
Postat av: Linn

haha, han står ju verkligen inne i skåpet! x) Alla sätt att roa sig är nog bra! ;)

2008-05-18 @ 22:24:32
URL: http://neveryoumind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--