Lär känna varandra genom bloggarna

Bloggar är någonting magiskt.
Det finns människor som jag tycker verkar vara helkonstiga när jag träffar dom i verkliga livet, men när jag läser deras bloggar gillar jag dem såpass mycket att jag skulle kunna tänka mig att bli kompis med dom.
Ofta tror jag att det är för att ogillandet i verkliga livet är ömsesidigt. Men när jag läser dennes blogg, så har ju han/hon inte skrivit till just mig, utan visar så sitt rätta jag. & det betyder ju att man egentligen tycker om den rätta personen.

(eller så ljuger personen utav bara helvete i bloggen och inte alls är så i verkligheten, men det tror inte jag är det vanligaste fallet.)

Så bloggar är egentligen någonting bra. Man kan lära känna en person på ett konstigt vis.
Personer som man från början inte tyckt om får en andra chans att bevisa att de egentligen är en vettig filur. Jag skulle kunna räkna upp minst 2 pers jag inte gillat i verkligheten men som sedan har skrivit i sin blogg, och nu skulle jag lätt kunna tänka mig att bli kompis med dessa.
Sedan kanske inte de har läst min blogg, eller tycker att jag är helvrickad både i verkligheten och i bloggen - men det är en annan femma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--