Mardrömmen som blev till dröm

Pappa har frågat och tjatat på mig några dagar nu om att jag ska köra o hämta honom på Karlstad. Där skulle han vara klockan sex och hämtas skulle han göra klockan nio.
Jag har mest försökt att ignorera honom eftersom jag anser att jag själv har lite roligare saker för mig en fredagskväll än att åka fram o tillbaka till Karlstad två gånger. Men idag när han kom in på mitt rum efter jobbet och frågade mig så gick det liksom inte att undvika längre.

Så jag suckade och svarade "jaja".
Sedan kom jag på en genialisk idé. Jag skulle ju kunna ringa Ida och uttnyttja hennes gästvänlighet och vara hos henne mellan sex och nio. Så det gjorde jag.
Den tjejen brukar vara ganska upptagen av sig, men idag var hon som tur var inte det!


Så istället för att behöva sucka över att köra pappa, får jag nu istället träffa favorit- Ida!

Wiiie!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--