Nostalgi över ålderdomens kärlek

Middagen hos farmor och farfar var helmysig.
Hon är en sådan matmor, min farmor. En typisk hemmafru från 60-talet som bara lagade god mat och tog hand om sina barn, skulle jag kunna tänka mig. Farfar var däremot ute och tjänade storkovan åt sin familj.

Jag gillar att sitta på övervåningen i farmor och farfars hus. Bara sitta där och supa in alla lukter och minnen som jag vet är inplanterade i väggarna. Min pappa som växte upp i huset. Platsen där han tog sina första steg och tappade sin första tand.
Där farmor o farfar har levt och älskat i över 50 år.

Det är tamejfan helt otroligt det.


Kommentarer
Postat av: m

"[...] levt och älskat i över 50 år." fick mig att se en VÄLDIGT obehaglig bild på näthinnan.

2008-11-16 @ 22:20:22
URL: http://taamilda.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--