Adjö höst

Imorse satt jag vid frukostbordet och tittade ut genom fönstren. Då slog det mig att det inte längre finns några löv som vajar på trädkronorna. Allihopa har fallit ned från de ståtliga träden där de var så vackra, och ligger nu istället på marken. All skönhet försvinner då. De blir smutsiga.
Ungefär på samma vis som en fejk Prada väska aldrig haft någon skönhet eftersom de inte är äkta, inte är så som de borde vara.

Nu börjar även hösten lida mot sitt slut med alla de smutsiga löven på marken.
Vintern börjar sakta men säkert att smyga in igen. Jag har till och med tända ljus runt om i rummet. & klockan är bara kvart över tio...

Kommentarer
Postat av: line

Jo! min fejkade prada väska har en skönhet för jag älskar den! :)

2008-10-26 @ 11:46:08
URL: http://linepiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--