Mjukisbyxans fulhet

Jag & Emma hade en diskussion förut på msn. Hon frågade mig vad jag skulle göra och då sa jag att jag skulle till Line där vi troligen skulle dricka te.
Då frågade hon om vi hade mjukiskläder på mig, men jag svarade att det hade jag inte. När hon frågade varför så förklarade jag på ett sådant enkelt vis att jag tycker inte att det ser bra ut när jag är bland folk. Om andra vill ha det, så gärna för mig - men jag sätter inte på mig det om jag ska gå utanför mitt hus fyra väggar, så länge det inte är träning.

Varför ha ett sådant fult plagg på sig, när man kan ha något som är lika bekvämt men så mycket snyggare?
Det är min käre far som har uppfostrat mig, och varenda gång jag drar på mig mjukisarna lyfter han på ögonbrynet och tycker att jag ser oanständig ut. Nu låter nog min pappa som en hård jävel, men det är han inte. Han vill bara att jag ska vara lika snygg och proper som honom.

Ni får bära dem hur mycket ni vill, men jag känner mig mer obekväm i mjukiskläder offentligt än vad jag gör i slimtajta jeans.


vid sådana här snygga dagen-efter tillfällen åker mjukisbyxan dock ofta på. men oftast går jag inte heller utanför dörren sådana dagar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mjukisbyxor forever ;)

2008-10-26 @ 22:09:33
URL: http://flickanheterjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--