Ung Vänster = skitdåliga argument

Ung Vänster var idag på skolan och hade ett litet bord där de hade broschyrer där man kunde läsa om dem.

Jag: - Jaha, vilka är ni då?
Dom: - Vi är Ung Vänster!
Jag: - Jaha, tycker ni att man ska gå med i Ung Vänster?
Dom: - Ja!
Jag: - Varför då?
Dom: - För vi är bäst!

Då blev jag skeptisk eftersom jag tyckte argumentet var bland det sämsta jag hört.

Britt (engelskalärare) kom fram och började ställa lite frågor, och de började säga att skolan gjorde skillnad mellan över- och underklass eftersom de som gick yrkesförberedande på gymnasiet fick inte möjligheter att läsa vidare på universitetet, och dessa skulle alltså vara underklass.
Då blev jag förbannad. Vad fan är det för generalisering?
Att gå en yrkesförberedande linje är helt och hållet frivilligt och gör en person absolut inte till underklass. Om denna vill så har den också möjlighet att lägga till kurser så att den har behörighet för att läsa på universitet.

Rena rama bull-shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--