Världens fulaste typsnitt?

Jag hatar typsnittet Courier New.
Det är fult, extremt omodernt och störande. Det ger inte ens någon exeptionell retro-känsla.
Jag skiter i att det var det typsnittet som användes på dåtidens skrivmaskiner och att det var bland de första "data typsnitten".
Så fort jag klickar mig in på en blogg eller hemsida och detta typsnitt används, så tar jag mig ur den lika fort igen.
Tack vare typsnittet så läser jag inte Sofi Fahrmans blogg.

Om jag hade varit med i Rix Morron Zoo och fått dissat så hade jag vråldissat Courier New.
Isch, så fult.


(jag var så hygglig att jag skrev ett exempel till er som inte vet hur Courier New ser ut.)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

det är ju snyggt :D :D

2008-10-20 @ 15:17:40
URL: http://lottenpotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--