April, april din dumma sill!

Trött står jag och kletar på lite smink i ansiktet och mamma kommer in i rummet och säger:
- Det står en älg i trädgården!!
Då var jag tvungen att följa med henne ut i köket och stirra ut i vår trädgård. Men stod ingen älg där.
- Hihi, april april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill! fnittrade hon då.

Misstänker även starkt att Rix Morron Zoo har ett litet aprilskämt också. De menade att om man sms:ade "Sök" till 72900 skulle man få ett program där man kunde skriva ett telefonnummer och sedan skulle det komma tillbaka vart den här telefonen (och därmed personen) befinner sig.
Mina tankar började vandra om att detta var ganska revolutionernade, för om en människa försvann skulle man väldigt snabbt kunna ta reda på var personen i fråga befann sig. Eller om telefonen blev stulen kunde man också illa kvickt få reda på vart den var.

Någonting som däremot skulle vara negativt det skulle ju vara när man säger till någon att man befinner sig på en plats, men är egentligen på någon annan...

Sedan kom jag på att detta troligen är ett april-skämt från Rix Morron Zoo..
Någon som kan bekräfta??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--