För att prinsessor gör så...

Idag har jag köpt en balklänning.
En otroligt konstig känsla, eftersom en balklänning inte är någonting man köper var dag. Men det var roligt att stå och prova och fundera, och jag hade ingen aning om vad jag ville ha. Men jag lekte lite när jag stod där. Jag lekte att jag var en prinsessa som klädde mig i sådana vackra klänningar varje dag, och bar kronor fulla med juveler så att jag fick ont i huvudet.
När jag lekt färdigt och bestämt mig fick en oerhört vacker liten skapelse följa med mig hem i påsen.

Tänk att nu är det inte så herrans långt borta.
Vår student.
Vår bal.
Vår frihet från skolan.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag vill också ha en balklänning! Jag vill också gå på bal!

2009-01-20 @ 21:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--