Herr Kantarell

Min huslighet bara fortsätter! Fast egentligen vet jag inte om följande är överdrivet husligt, fast jag tycker att det känns så. Därför kategoriserar jag det som det också.

Imorse när jag vaknade så var det bara jag och mamma uppe, så då frågade jag om inte vi kunde åka ut och plocka svamp. Vad ska man annars göra? Det regnar som tusan och alla mina kompisar är ute på äventyr. Att ligga i sängen och läsa en dag till kändes bara uttråkande.
Därför drog mor och jag på oss regnjacka och stövlar och tog bilen ut till Näset där vi knatade runt i skogen på jakt efter kantareller under förmiddagen. Det blev inte så mycket för mamma och pappa (som är frenetiska kantarellplockare) har redan länsat deras "ställen" denna sommaren, så vi fick åka till en okänd plats och lita på turen.
Men några kantarellmackor blir det nog!



Mina nya Viking stövlar! När man ska flytta till England måste man ju faktiskt ha ett par stövlar. Det sägs ju att det regnar rätt så mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--