För att jag vill det så sjukt jävla mycket...

Är nu hemkommen från Karlstad universitet. Gick på några fåtal seminarier och minglade runt bland mässan.

Ett seminarie som jag och Agnes gick på var information om juridik utbildningen på Uppsala universitet. Även om jag inte har betygen som räcker till så satt jag där och drömde mig iväg och blev tårögd när jag täknte på att allt det där skulle jag aldrig få vara med om, hur mycket jag än vill det.
Sedan bestämde jag mig för att jag ska klara det. Jag ska komma in på juridik utbildningen i Uppsala. Jag ska, jag ska, jag ska. För jag vill, så hemskt jävla jätte gärna.

Förvisso kan jag inte göra någonting åt att mina betyg från ettan suger och att mitt snitt bara kommer ligga på cirka 17,5 när jag tar studenten. Men jag ska kämpa med att skriva ett bra högskoleprov till hösten, söka på våren då intagningen inte är lika hög samt kolla upp vad Juridik II var. Gubbarna från Uppsala sa att det var ett annat sätt att komma in...

Även om jag kommer gråta massvis med gånger över att jag inte kom in, och sedan om jag väl kommer in kommer jag att gråta massvis över den jobbiga utbildningen.
Men jag ska klara det. För fyfan vad roligt jag tycker att det är med sådant.

Jag ska, jag ska, JAG SKAAAA klara det.
...bara så att ni vet.

Kommentarer
Postat av: Charlotte.

menar du att du ska? det framgår inte riktigt i texten :)

2009-03-04 @ 16:15:24
URL: http://lottenpotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--