Högskoleprovet avklarat

Idag har jag samt 50 000 andra personer runt om i Sverige skrivit högskoleprovet. Det var kämpiga timmar med mycket koncentration och slit.
Min inställning till hela dagen hade varit väldigt negativ innan och jag hade inte alls velat skriva provet. Men när jag väl satt där och det första blocket (=delprovet) var gjort så kände jag att det inte var så stor grej. Alltihopa gick väldigt fort och provet var slut innan man ens visste ordet av.

Jag gjorde provet i höstas också. Då för första gången. För att det var första gången så blev jag ganska nöjd med mitt reslutat, men visste att jag inte direkt kunde konkurrera med mer erfarna högskoleprovs deltagare.
Men nu har jag rättat mitt prov, och fyfan vad jag är nöööjd!! Inte för att jag kom upp till 2,0:ornas nivå, men det är ändå bara andra gången jag gör provet utan att plugga till det - och nu har jag ett resultat som jag ändå kan visa upp!

Hela dagen känns nu väldigt värdefull, och jag kommer le resten av kvällen.


Det vackra kontrollpappret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--