Jag hoppas shoppandet i filmen är bättre än i boken

Det är väl knappast någon som missat att "En shopaholics bekännelser" kommer på bio till helgen?

Tack vare mitt egna ibland bissarra beteende vad det gäller shoppande, samt mitt intresse för film så vill jag givetvis se den här filmen. Jag och Line har faktiskt bestämt att vi ska titta på den, eftersom vi är de mest shoppinggalna människorna jag vet.

Hur som helst så försökte jag ge mig på boken för några år sedan. Jag köpte med den hem och kröp upp i soffan med en kopp te och skulle lusläsa den. Sedan insåg jag att boken var skittråkig.
Paniken infann sig mer och mer för varje sida jag läste. Jag tyckte att huvudkaraktären var dum i huvudet och fann ingen som helst empati för henne. Det blev inte heller direkt bättre av att hon hela tiden handlade grejer när hon redan hade krediträkningar i tusental. Hon försökte sluta gång på gång, men snubblade hela tiden dit igen. Den var liksom bara tråkig.
Till slut orkade jag inte läsa ut den, utan lät den stå i bokhyllan och samla damm.

Så jag hoppas banne mig att filmen är bättre än den urdåliga boken...


"En shopaholics bekännelser" boken får tummen ner för mig..

Kommentarer
Postat av: Marie

Tyckte faktiskt inte att filmen var särskilt bra. Var på en förhandsvisning för ett par veckor sedan och nja, tyckte sådär om filmen. Har du sett den nu? Vad tyckte du?

2009-03-20 @ 16:36:45
URL: http://livetsomenjonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--