JAG VILL INTE TA STUDENTEN!

Nu har jag haft min sista lektion på gymnasiet. Någonsin. Har städat ut mitt skåp och lämnat in nyckeln. Har vemodigt åkt ifrån skolan en sista gång, på riktigt.

Förstår inte hur folk kan se fram emot studenten, för jag ser det som en enda jäkla pina. Visst låter jag pessimistisk? Men jag är inte alls redo att ta det stora klivet ut i vuxenlivet. Jag vill vara kvar där jag är. Lycklig över att få skutta till lektionerna, åka hem och plugga och veta att så ser mitt liv ut.
Jag vill inte bli stor och vuxen och börja ta en massa hemska ansvar. Jag vill inte släppa taget om mitt tonårsliv, mina klasskompisar och mina lärare.

Ska åka till McDonald's för att lära mig jobbet för första gången någonsin. Spännande.
Skulle hellre vilja åka på en historialektion och lära mig mer om 1734 års lag...



Försöker göra ett halvlyckat förösk att se lite ledsen ut. Såg mest knäpp ut. Men visst är mitt nya diadem sött? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--