Mitt första "majande"

Under Valborgs firandet frågade Johanna mig i förbigående om vi inte dagen efter skulle "maja". Jag fattade inte alls vad hon menade för någonting, och blev lite rädd för att hon menade att vi skulle springa runt och demonstrera - som sossarna gör. Och jag är ytterst lite sosse, och trodde därför Johanna blivit knäpp.
Men det visade sig att "maja" betyder att man fikar och mår gott i solen (?), typ. Mamma förklarade att detta gjorde vi visst när jag var liten, men jag kan inte komma ihåg det.

Hur som helst, igår majade vi alltså.. Vi låg i Solparken, käkade bullar, drack kaffe och bara hade det gött..


Johanna & André i solskenet!


Elin var med hon med..


Linegöllet och jag!


Johan och Mathias ser inte allt för nöjda ut..

Kommentarer
Postat av: Charlotte.

Fin Johanna är på nedersta bilden, med Johans skjorta och allt.. :)

2009-05-03 @ 00:06:03
URL: http://lottenpotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--