Mintkyss

Det finns få perioder på året som jag älskar så mycket som julen! Det är en hel månad av salig eufori och julmys innan julafton väl stundar. Då brukar jag bli lite deprimerad, för då inser jag att allt julstök och mys är över. Familjen sitter apatisk av mättnad kring matsalsbordet och jag får panik för att allt mys är över.

Hur som, trots allt mitt massiva pluggande njuter jag en hel del av julmyset. Att baka är någonting som jag tycker oerhört mycket om, så när jag får lite lediga stunder tvingar jag min mamma att baka med mig.
Men det är dock inte alltid lätt att baka. Exempelvis mintkyssar. Vi har försökt tre gånger nu, och de blir fortfarande inte bra. De envisas med att smula sig, och göra så att man inte får till själva mintgrunden.

Igår gjorde vi dock ännu ett försök. Hälften av smeten blev misslyckade kakor, medan den andra hälften blev smulor.

Jag kände att den här informationen var viktig för er att veta.
 


Våra misslyckade mintkyssar. De ser förjävliga ut, men smakar väldigt gott!


Kommentarer
Postat av: neli

vilka söta hihi =)

2011-03-22 @ 18:01:13
URL: http://iamsofashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--