Bra start!

Jag var så sjukligt nervös igår när jag satte mig på pendeltåget in till Gbg. Det riktigt värkte i magen, och inte blev det bättre när jag väl kom till stan och satte mig på spårvagnen till JMG. Strosade in i byggnaden och hittade rätt sal. När jag väl satt där i den aulaliknande salen så släppte allting.
Blev mer förväntansfull och glad istället för orolig och nervös. Började prata med lite folk omkring mig, varav en tjej som heter Lisa umgicks jag med resten av dagen. Vi gick och fikade, och hon gav mig en snabbguide kring några gator.

Programmet verkar så rätt för mig! Känns verkligen som om jag har hamnat rätt, hoppas bara att själva utbildningen nu håller den kvalitet som jag vill.

Igår när jag kom hem var jag helt dyngtrött efter en hel dag av nervositet och nya intryck, men jag var tvungen att plugga för att bli färdig med mina hemtentor från KAU, och sedan totalslocknade jag i soffan framför Sex and the city.
Än så länge så tror jag faktiskt att jag älskar Göteborgslivet på JMG!


En tumme upp för händelserna hittills!


Jag lagar mat och står i. Det är inte illa det!

Kommentarer
Postat av: Mona

Hei :-)

Jeg så at du hadde en annen au pair-blogg, men at der er utrolig lenge siden du har hatt noen innlegg der. Da regner jeg neste med at du er ferdig med ditt år som au pair?

Har du lyst å fortelle meg litt om hvordan det var?

Jeg har også tenkt å reise som au pair skjønner du :-)

2010-01-27 @ 17:12:02
URL: http://monak.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--