Plats att vara sambo på?

Jag berättade ju för en månad sedan att Johan och jag ska bli sambos i Örebro. När vi väl hade bestämt oss för detta återstod faktumet att vi inte hade någonstans att vara sambos på. Just nu bor Johan nämligen i en pyttepytte 1a på 25kvm med en pyttepytte kokvrå. Och endast en garderob (som i mina ögon mer räknas som en halv, för även den är pyttepytte). Mina kläder skulle inte få plats någonstans, och inte heller jag själv.

Så vi började alltså frenetiskt att leta efter någon annanstans att vara sambo på. Blocket kilade upp på min dator som en av de mest besökta hemsidorna. Vi skrev, vi ringde och vi vädjade på varenda något så när bra lägenhet som dök upp på Blocket. Men inte en endaste människa svarade.
Johan hängde på de privata hyresbolagens hemsidor dagligen. Men det fanns aldrig någonting ledigt.

Så plötsligt fanns det en tvåa precis vid Universitetet ledigt. En. På alla hemsidor så fanns det en. Givetvis var vi tvungna att lägga in en intresseanmälan på den, även om vi trodde att det var dödsdömt. Johan skrev även ett mycket kärleksfullt fjäskigt mail till dem.

Två dagar senare ringde de till Johan.
Skulle en visning av lägenheten vara intressant? Det var det.
Dög lägenheten? Det gjorde den.
Vill ni skriva på kontraktet? Det vill vi.

Den 1e februari har vi därmed ett ställe att vara sambos på! I en (relativt liten) tvåa byggd 2008 med blåa tapeter i vardagsrummet. Och en walk in closet (enligt Johan, får se om den klarar av att nå upp till de kriterierna för mig).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--