Komplex

På kvällarna när jag ligger i sängen och läser eller tittar på tv, då får jag så fula lår. I synnerhet när jag ligger på ett speciellt sätt med benen.
Då ligger jag där och tar på mina fula, feta lår och har ångest. Ångest för att dom är just fula och äckliga, och känner att jag måste nog göra en drastiskt åtgärd snarast. Där ligger jag och tänker på joggingturen jag ska starta morgondagen med och de oändliga timmarna på gymmet jag ska spendera. Allt detta för ett par fula lår.

Morgondagen kommer. Tankarna om joggingturen är som bortblåst. Sylt med en gnutta gröt blir det till frukost. Dagen fortsätts med glass, godis och ljuvlig mat.

Nu sitter jag här. Försöker överväga vad som är viktigast - snygga lår eller glassen som ligger i frysen och väntar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--