Middagsdags

När jag bodde alldeles själv i Göteborg tyckte jag att det var fruktansvärt tråkigt att laga mat vareviga dag. Att laga mat som man får avnjuta i ensamhet är ingen hit, och då blev det lätt en himla massa skräpmat.
Mitt och Johans samboskap fick mig att se fram emot att stå där tillsammans i köket och laga mat, skratta och be varandra smaka av diverse saker (okej, det där lät snuskigare än vad jag menade det). Det tråkiga är att det aldrig riktigt har blivit så, eftersom Johan tycker att det är pest och pina att laga mat och gör på sin höjd lite krögarpytt. Själva middagarna är inte heller alltid rosenvackra eftersom min sambo är ute och ränner så himla mycket, så här sitter jag ändå. I min ensamhet. Och äter.

Men jag klagar inte. För jag vet att han kommer hem förr eller senare och ska äta. Då måste jag ju laga något som han kan äta.
Idag blev det fläskfilé i kantarellsås tillsammans med klyftpotatis. Nu ska jag vara superhemsk och skryta: Har nog sällan lagat något så gott som det faktiskt blev idag.


Nu gjorde jag en till sak som man egentligen inte ska göra - fota mat och sedan publicera det. Men det skiter jag i. Här får ni min himmelska rätt!


Kommentarer
Postat av: STALKER!

Typ bajssörja med något bränt.

2011-04-13 @ 21:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--