Studentlivet kallar

Det verkligen kliar i varenda nerv i min kropp. Jag längtar så tills om två och en halv vecka. Eller egentligen bara om två veckor när jag är tillbaka i Örebro.
Alla härliga människor som då börjar strömma in i staden inför höstterminen och den härliga studentandan ligger i luften. Den där härliga studentandan som man nästan kan ta på. Unga människor som ändå är vuxna, men andas ungdom, galenskap och skratt. Och självklart vin. Massvis med vin. Den senaste terminen i Örebro har liksom sett ut så. Fruktansvärt härliga människor som två (möjligen tre) kvällar i veckan släpper alla hämningar och bara har jävligt kul.

Om två och en halv vecka börjar nollningen för de nya studenterna. Åh vad jag hoppas att jag tillsammans med de andra faddrarna kommer kunna ge dom en lika rolig och fartfylld nollning som jag hade.

Åh, vad härligt det ska bli med höst.


Min egen underbara nollning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--