Att vara eller inte vara... vuxen

Det här med att bli vuxen är ingenting jag lyckas greppa. Nu när jag ändå är 21 år fyllda så kan man ju förvänta sig vissa saker av mig, exempelvis att jag ska använda mig av fina artikulerade ord. Men det tycker inte jag är så roligt, så min bästa svordom är "SNOPP!". Ordet bara slinker ur mig. Funderar på att bli lite vuxnare och sikta på att säga "fan" åtminstone?

En annan aspekt i min brist på vuxenhet är att jag är lite kär i Eric Saade. Yep, jag och alla andra flickor som är 14 år och yngre är kär i denna söta, leende pojken. Så här om natten drömde jag till och med om honom, att vi fann varandra och jag dumpade Johan för hans skull. När jag vaknade var jag helt förskräckt och tyckte att det var ett fasansfullt val jag gjort i min dröm, för det finns ingen lika bra som Johan. Men jag drömde det ändå.

Andra skojiga saker som vuxna inte får göra är att kladda med mat, ligga i sängen och kittlas med pojkvännen, strunta i att plugga en hel dag och bara ligga i soffan och titta på film o äta glass, tävla med sig själv om man lyckas peta sig själv i näsan med stortån och sitta framför spegeln och göra roliga grimarser bara mot sig själv. Allt detta har jag roat mig med den senaste månaden.
Nä, vuxen blir jag nog när jag går i pension!


En annan av mina "vuxna" stunder...


Kommentarer
Postat av: Hemlis

BAJS

2011-03-21 @ 15:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--