De trasiga saltkaren

När Ida var i Thailand förra vintern så köpte hon världens sötaste salt&peppar kar till mig, Johanna och Bea. Jag fick ett vitt och turkost. Det var två typ spöken eller något som stod och kramade om varandra. Vi alla blev överförtjusta.
Jag lindade in karen i en massa tidningspapper och ställde det högst upp i min garderob där alla "flytta hemifrån grejer" är.
Nu skulle jag ta ner en cardigan från en överfull hylla, och då dunsade det ner någonting. Jag såg att det var en boll med tidningspapper, och då blev jag alldeles kall inombords.

"Snälla, snälla, snälla säg att de inte gick sönder!" Tänkte jag..
Tog bort tidningspappret, och där var de. Trasiga.

Funderar starkt på att be Malin i klassen som ska till Thailand nu att köpa med nya, likadana..



fy, så ledsen jag blev...

Kommentarer
Postat av: ♥ MAMMA JESSICA

Det finns likadana här i Sverige, jaf har dock en svart och en vit som kramar varandra :) Vet dock inte om det finns en blå =)

2008-10-31 @ 12:20:32
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Ida

Men Catrine, nu blir jag besviken på dig. :) Nädå, det löser sig allt. Blir väl till att åka dit och köpa nya till dig. :)

2008-10-31 @ 12:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--